2016/10/14

BIAK BATERA EZIN

Goapoa baino goapoagoa jaio nintzen. Garai hartan herrian jaio zen haurrik politena. Hain nintzen polita, non ondoko herrietatik ere etortzen zen jendea bisitan. Guztiek ezagutu nahi zuten Barakaldon jaiotako ume eder hura. Umeentzako produktuak fabrikatzen zituzten enpresa batzuetako buruak ere etorri ziren nik beren potitoak eta papillak iragartzeko; baina amak ezetz eta ezetz. Amak ez zuen famak adin txiki hartan bizitza hankaz gora jartzerik nahi, ezta hartu behar ez nuen bidea hartzerik ere. Amak ume polita baino ez zuen nahi, ez famaren liluraz etorkizunean galduko zen haurra.

Hori bai!!! polita, baina tontoa, oso tontoa. Jaio nintzenean ez nekien ezer. Jaten, lo egiten eta kaka egiten besterik ez nekien. Orain gauza gehiago dakizkit, ez pentsa askoz gehiago, baina ez naiz hain polita. Gauzak ikasi ahala edertasuna galdu egin dut. Badirudi polita izatea eta azkarra izatea bateraezinak direla, ez dut ulertzen zergatik. Edo polita edo azkarra, baina biak ez.

Gehienok nolakoak garen galdetzen digutenean, normalak garela erantzun ohi dugu: ez goapoak, ez azkarrak edo ez itsusiak, ez tontoak. Arrunt arruntak gara. Baina bata ala bestea aukeratu beharko bagenu, zein aukeratuko genuke? Zer nahiago zenukete izan, azkarrak baina itsusiak ala goapoak baino tontoak?

12 iruzkin:

kurni74 erabiltzaileak esan du...

Kaixo!
Oso galdera zaila da proposatu dena. Beno, galdera beraz ez da zaila, baizik eta erantzuna da zaila dena.
Ni nahiago nuke azkarra baina itsusia izatea goapoa baino tontoa izatea baino. Gizarte honek edertasuna asko baloratzen du, baina gizarte honen beharra jakituria da. Gizarte honek aurrera egin ahal izateko jende azkarra behar du. Azkarra izatearen ondorioz edertasuna aurkitu ahal da beste gauza askoren artean. Nire ustez, azkarra izatea ez da denetarik jakitea. Azkarra izatea hala nolako garatzeko unean malgutasuna izatea aurkezten diren gaien arabera baita.

Ondo izan!

Asko balio du indarrak, gehiago buru azkarrak.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo, lagunok:

Hasteko esan nahi dut ez nagoela adoz artikulua esaten duenarekin, pentsatzen dut guapoa eta azkarra izatea edo itsusia eta leloa badela posible. Azkenean garratsitzuena ez da fisikoa, baizik eta nola irakatsi zenituzketen eta zure adimena

Baina aurreko iruzkin esaten duen bezala, gizarte honek zoritxarrez edertasuna asko baloratzen du eta batez ere itxura. Oraindik aurreiritzi asko daude eta pertsona bati bere itxuraz juzgatzen zaio. Nire ustez, garratzitsuena ez da itxura baizik eta barrukoa,nolakoa zaren, film ospetsu batek esaten duen moduan: "edertasuna barnean dago".

Beno lagunok, hurrengo arte

Sara B2 Fidel

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo lagunok!!

Gai honi buruzko iritzia ematea zaila dela uste dut. Gaur egun jende askori bere itxura fisikoa gero eta gehiago kezkatzen zaio publizitateagatik. Telebistan ikusten dituen edertasun kanonak bezain izaten saiatzen du eta horregatik operazio asko egiteko prest dago lortzeko.

Nire ustez, hori ez da garrantzitsuena. Adoz nago oso goapoa bazara aukera gehiago eduki ahal duzula.Baina,elkarrizketa interesgarria bat zurekin edukitzea ezinezkoa bada oso pertsona tontoa zarelako, zertarako izan nahi duzu hain goapoa?.

Gainera,edertasunari buruzko zehetasun asko esan ahal da.
Egia esan, barruko edertasuna itxura fisikoa baino gehiago balioztatzen dut. Azkenean kanpoko edertasuna desagertzen egiten da, barruko edertasuna beti mantentzen egiten da, ordea. Hain guapoa ez den pertsonak ondo prestatzeko aholku onak jasotzen baditu asko hobetu ahal du, azkarra ez den pertsona edo oso tontoa dena beti izaten da eta izango da.

Azkenik, itsusia eta azkarra izan nahiago nuke nahiz eta hain polita izan ez erakargarria izan ahalko nintzatekelako. Beno oso oso itsusia izango banintz kirurgialariarengana joango nintzateke baina bakarrik kasu horretan egingo nuke

Beno lagunok,ez dakit zer gehiago esan,

Laster arte

Helena B2 8-10 Idoia

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

U B2 JB

Kaixo lagunok:

Zelako aukera! Baina noski daukat. Ez azkarra, ez goapoa persona ona baizik. Zelako galdera!

Baina galdera erantzuten, goapoa ala azkarra, uste dut inportanteena azkarra izatea dela.

Eta zergatik aukera? Noski dago. Ez naiz hain goapoa eta, baina ez uste azkarra naizerik!

Gainera, azkarra ez bazara, ez daukazu soluziorik; eta goapoa ez bazara… behintzat konponketa bat egin dezakegu, dotore jantzita joaten, edo gimnasio batera bazoaz…

Niretzat, onena bi gauza edukitzea da, baina bromaz aparte eta topikoz kanpo, inportanteena zoriontzua eta persona ona izatea da. Bestea, bigarren lekutan geratzen da. Agian ez zara goapoa, baina ondo sentitzen zara, edo aldrebes, goapoa zara, baina ez dakizu ala ez duzu uste…

Uste dut inportanteagoa dela, zeure buruari nola ikusten diozun nolakoa zaren baino.

Hau da nire iritzia. Laster arte.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Irakurleok,

Bai gaia, bai egindako galdera zailak dira. Segur aski, denok erantzungo genuke azkarra izatea hobea litzakeela. Baina benetan hori pentsatzen dugu? Gaur egungo gizartean edertasunari garrantzi gehiegi ematen diogu. Normalean telebistaren errua dela esaten dugu, baina gure laguenen artean beste pertsona batzuen itxurari buruz hitz egiten dugu, bai politak direlako bai itsusiak direlako. Eta nire ustez normalean ez dugu esaten pertsona horiek azakarrak diren ala ez, baina ziur nago tontoak balira oso azkar esango genukeela. Hau esanda, nik uste dut normalean norberaren gabeziei buruz gehiago edo gehiegi hitz egiten dugula.

Bestalde, polita edo itsusia izatea oso subjetiboa da, baina azkarra izatea objetiboa da, nire ustez. Hori dela eta, ni azkarra izan nahiko nuke eta horri esker nire itxura moldatu ahal izango nuke eta oso ondo saldu egin ahal izango nuke!

Vanesa- B2- Fidel

idoia,B2-fidel erabiltzaileak esan du...

Kaixo denori!

Gai hau,beti guztien ahotan izanda.Agian,hain goapoa zein tontoa,estereotipo oinarritutako aurreiritziak da.
Esango nuke motatako jenderik dagoela.bai goapoa eta askarra, bai itsusia eta tontoa.
Gaur egun ,gorputz forma izatea eta goapoa izatea garrantsisu handia ematen dela ,baina askarrak izatea ,nire ustes ,ere bai.Gehien kontua hartu behar ginteske,gure buruarekin ondo izateak ,eta kito.

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo denoi:

A zelako gai erraza!nire ustez azkarra izatea hobea da,izan ere, azkarra izanez gero asko ikasiko duzu bizitzari buruz eta baloreak eta gauzak garrantsitsuenak ezagutuko dituzu.Beste aldetik, politak izaten direnak ez dituzte ezagutzen zoritxarrrez,horregatik gaude gaur egun horrela.
Bakoitzak bere buruarekin ondo izan behar du,eta ez bakarrik gizartearen egoerarekin.

Besterik gabe
Agur
Borja

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Hasteko, gure gizartean fisikoari gero eta garranzti handiagoa ematen diogu. Ez dugu bgiratzen jendea nola den ,bakarrik begiratzen dugu prototipoak edo, horrela dago gaur egungo gizartea. Zuk zeure burua gustatzen ez bazaizu ez du egingo inor ez.

Ibai Chasco b1

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Proposamenak gero eta korapilatsuak dira, kar-kar. Baina handi benetakoa dauka. Umeak ikusten ditugunean, beti, beti esaten dudan lehenengoa da: zein polita! edo zein handia! Eta bere gurasoek beti, beti ez dela hainbesterako esaten dute. Zer esaten dugu umea polita ez denean? Zein handia edo zein jatorra edo zein barretsua. Egia da, ezta?

Itxura izaera eta azkartasun baino inportantegoa izaten baden eztabaidatzen ari gara. Eta logioak esaten digu azkarrak izanez gure edertasuna irteten jakingo dugu. Gure ikuspegia gure buruarengandik handiagoa izaten bada, aukera gehiago goapoak izateko edukigo dugu. Baina hori inportantea al da?. Ez dut uste. Hobeto da beste gauza interesgarrietan erabiltzea.

MF B2

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Proposamenak gero eta korapilatsuak dira, kar-kar. Baina handi benetakoa dauka. Umeak ikusten ditugunean, beti, beti esaten dudan lehenengoa da: zein polita! edo zein handia! Eta bere gurasoek beti, beti ez dela hainbesterako esaten dute. Zer esaten dugu umea polita ez denean? Zein handia edo zein jatorra edo zein barretsua. Egia da, ezta?

Itxura izaera eta azkartasun baino inportantegoa izaten baden eztabaidatzen ari gara. Eta logioak esaten digu azkarrak izanez gure edertasuna irteten jakingo dugu. Gure ikuspegia gure buruarengandik handiagoa izaten bada, aukera gehiago goapoak izateko edukigo dugu. Baina hori inportantea al da?. Ez dut uste. Hobeto da beste gauza interesgarrietan erabiltzea.

MF B2

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo guztioi,

Betidanik, goapoa izatea oso balioetsita dago. Hala ere, zer da ederra izatea?.

Edertasun prototipoen arabera, izan behar duzu: argala, altua, ezpain lodiak hobeto finak baino... eta abar.
Ez dakit nola agertu ziren prototipo hauek baina segur aski telebistak eragiten du. Izan ere, saila, teleberria,...ikusten ari naizenean guztiak fisikoki antza dute.

Nire ustez, joerak aldatzea zaila izango da, gainera honen atzean negozio
handia dago: kirurgia estetikoa.

Baina, goapoak tontoak dira? suposatzen dut denetarik egongo dela. Ederra eta azkarra izatea ez da bateraezina edo itsusia eta tontoa izatea ere posiblea da.

Durarik gabe, buruaz zure edertasuna etekina atera dezakezu. Inor ez da perfektua.
Ondo izan,

Fidel B2E6-8

Anonimoa erabiltzaileak esan du...

Kaixo lagunok¡

Proposatzen diguzuen galdera pizka bat zaila dela uste dut. Badirudi, gure gizartean, itxura gero eta inportanteagoa dela baina hori ez litzateke horrela izan behar izango. Gauza desberdinetarako fisikoa kontuan hartzen da baina itxura ez da dena.

Nire ustez nolakoa zaren barruan nolakoa den zure itxura baina garrantzitsuagoa da.

Lastre arte.

Naiara JB 8-10 Idoia